Opis innowacji

Niedziela, 04 września 2022 00:00 Administrator
Print

OPIS DZIAŁANIA INNOWACYJNEGO PT. „PODRÓŻE DOOKOŁA ŚWIATA”

Inspiracją do przygotowania i kontynuacji działania innowacyjnego „Podróże dookoła świata” jest dziecięca ciekawość poznawcza, którą wykorzystaliśmy, aby zainteresować uczniów życiem ludzi na innych kontynentach.

Cel główny :

Rozwijanie ciekawości świata. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.

Cele szczegółowe:

  1. Zapoznanie z warunkami geograficznymi, kulturą, religią i tradycją wybranego kraju z danego kontynentu.

  2. Kształtowanie tolerancji i otwarcia na inne kultury.

  3. Łamanie istniejących stereotypów.

  4. Inspirowanie do odwiedzania innych krajów (realizacja marzeń).

  5. Wdrażanie uczniów do samokształcenia.

  6. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

  7. Nawiązywanie właściwych relacji z rówieśnikami i otoczeniem.

  8. Kształcenie umiejętności wyszukiwania informacji.

  9. Zaangażowanie do współpracy rodziców.

Zasady działania innowacyjnego:

Realizacja działania innowacyjnego będzie polegała na organizacji w ciągu dwóch lat szkolnych 2022-2024 dwóch dni poświęconych wybranym krajom z czterech kontynentów (w roku szkolnym 2022/2023 USA i Brazylia, w 2023/2024 Włochy oraz Australia). Uczniowie będą pracować metodą projektu w czterech grupach.

Każda grupa przygotuje informacje o danym państwie w formie plakatów, prezentacji, konkursów. Zaprezentuje ubiór , muzykę , taniec , konwersację danego kraju.

We współpracy z rodzicami uczniów odpowiedzialnych za przygotowanie danego państwa przygotowane będą potrawy do degustacji dla wszystkich uczniów szkoły.

Rok 2022/2023

GRUPA

KONTYNENT

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

I

 

Ameryka Północna

/USA/

Listopad 2022

D. Chlebdaa

M.Kaczmarczyk

 

II

 

Ameryka Południowa

/Brazylia/

Maj 2023

B.Cieślik

K.Poborowska-Wronka

 

Grupa I – klasa VIII i oddział przedszkolny

Grupa II –VII  i klasa VI

 

GRUPA

KONTYNENT

TERMIN

ODPOWIEDZIALNI

III

 

Europa

/Włochy/

Listopad 2023

J.Sułek

M.Sularz

 

IV

 

Australia

/Australia/

Maj 2024

A.Roch-Podkowa

A.Adamska

Grupa III – klasa II i klasa VI

Grupa IV – klasa III i klasa V

W pierwszym etapie prac uczniowie z poszczególnych grup pod kierunkiem nauczycieli zaplanują metodą projektu swoje działania. W ramach zajęć lekcyjnych uczniowie będą przygotowywać elementy prezentacji, która powinna zawierać:

- ogłoszenie w formie plakatu,

- dekorację sali, w której będzie odbywać się prezentacja,

- prezentację multimedialną,

- element dramy (np. kostium, muzyka, piosenka, scenka teatralna),

- degustację potraw,

- konkurs z nagrodami podsumowujący zdobytą wiedzę.

Przewidywane osiągnięcia

Uczniowie:

  1. Poszerzą swoją wiedzę na temat poszczególnych krajów.

  2. Staną się bardziej otwarci i tolerancyjni w stosunku do innych ludzi.

  3. Będą zainspirowani do realizacji swoich marzeń (podróż życia).

  4. Zintegrują się z innymi uczniami.

  5. Nabędą praktycznych umiejętności zdobywania informacji z różnych źródeł wiedzy.

Rodzice:

1.Włączą się w działania szkoły i na bieżąco będą mieli wpływ na wydarzenia mające miejsce na terenie szkoły.

2. Zacieśnią i zwiększą współpracę z wychowawcą klasowym.

EWALUACJA- Publikacja artykułów edukacyjno-informacyjnych oraz zdjęć dotyczących przebiegu wydarzeń na stronie internetowej szkoły , magazynie wielickim oraz gazetce lokalnej „ Sprawy Byszyc”. Krótka ankieta lub wywiad wychowawców klasowych skierowana do uczniów oraz rodziców.