OPIS DZIAŁANIA INNOWACYJNEGO PT. „PODRÓŻE DOOKOŁA ŚWIATA”
Inspiracją do przygotowania i kontynuacji działania innowacyjnego „Podróże dookoła świata” jest dziecięca ciekawość poznawcza, którą wykorzystaliśmy, aby zainteresować uczniów życiem ludzi na innych kontynentach.
Cel główny :
Rozwijanie ciekawości świata. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.
Cele szczegółowe:
-
Zapoznanie z warunkami geograficznymi, kulturą, religią i tradycją wybranego kraju z danego kontynentu.
-
Kształtowanie tolerancji i otwarcia na inne kultury.
-
Łamanie istniejących stereotypów.
-
Inspirowanie do odwiedzania innych krajów (realizacja marzeń).
-
Wdrażanie uczniów do samokształcenia.
-
Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
-
Nawiązywanie właściwych relacji z rówieśnikami i otoczeniem.
-
Kształcenie umiejętności wyszukiwania informacji.
-
Zaangażowanie do współpracy rodziców.
Zasady działania innowacyjnego:
Realizacja działania innowacyjnego będzie polegała na organizacji w ciągu dwóch lat szkolnych 2022-2024 dwóch dni poświęconych wybranym krajom z czterech kontynentów (w roku szkolnym 2022/2023 USA i Brazylia, w 2023/2024 Włochy oraz Australia). Uczniowie będą pracować metodą projektu w czterech grupach.
Każda grupa przygotuje informacje o danym państwie w formie plakatów, prezentacji, konkursów. Zaprezentuje ubiór , muzykę , taniec , konwersację danego kraju.
We współpracy z rodzicami uczniów odpowiedzialnych za przygotowanie danego państwa przygotowane będą potrawy do degustacji dla wszystkich uczniów szkoły.
Rok 2022/2023
GRUPA
|
KONTYNENT
|
TERMIN
|
ODPOWIEDZIALNI
|
I
|
Ameryka Północna
/USA/
|
Listopad 2022
|
D. Chlebdaa
M.Kaczmarczyk
|
II
|
Ameryka Południowa
/Brazylia/
|
Maj 2023
|
B.Cieślik
K.Poborowska-Wronka
|
Grupa I – klasa VIII i oddział przedszkolny
Grupa II –VII i klasa VI
GRUPA
|
KONTYNENT
|
TERMIN
|
ODPOWIEDZIALNI
|
III
|
Europa
/Włochy/
|
Listopad 2023
|
J.Sułek
M.Sularz
|
IV
|
Australia
/Australia/
|
Maj 2024
|
A.Roch-Podkowa
A.Adamska
|
Grupa III – klasa II i klasa VI
Grupa IV – klasa III i klasa V
W pierwszym etapie prac uczniowie z poszczególnych grup pod kierunkiem nauczycieli zaplanują metodą projektu swoje działania. W ramach zajęć lekcyjnych uczniowie będą przygotowywać elementy prezentacji, która powinna zawierać:
- ogłoszenie w formie plakatu,
- dekorację sali, w której będzie odbywać się prezentacja,
- prezentację multimedialną,
- element dramy (np. kostium, muzyka, piosenka, scenka teatralna),
- degustację potraw,
- konkurs z nagrodami podsumowujący zdobytą wiedzę.
Przewidywane osiągnięcia
Uczniowie:
-
Poszerzą swoją wiedzę na temat poszczególnych krajów.
-
Staną się bardziej otwarci i tolerancyjni w stosunku do innych ludzi.
-
Będą zainspirowani do realizacji swoich marzeń (podróż życia).
-
Zintegrują się z innymi uczniami.
-
Nabędą praktycznych umiejętności zdobywania informacji z różnych źródeł wiedzy.
Rodzice:
1.Włączą się w działania szkoły i na bieżąco będą mieli wpływ na wydarzenia mające miejsce na terenie szkoły.
2. Zacieśnią i zwiększą współpracę z wychowawcą klasowym.
EWALUACJA- Publikacja artykułów edukacyjno-informacyjnych oraz zdjęć dotyczących przebiegu wydarzeń na stronie internetowej szkoły , magazynie wielickim oraz gazetce lokalnej „ Sprawy Byszyc”. Krótka ankieta lub wywiad wychowawców klasowych skierowana do uczniów oraz rodziców.